Sänkt våra återkommande kostnader

Om det är något jag är allergisk mot så är det fasta/återkommande kostnader som bara löper på. Dessa är mumma för företagen eftersom det skapar relation med konsumenten, medför enklare tilläggssälj samt lojalare kunder som stannar längre. 150 kr i månaden för Netflix är väl ingenting, tänker man.

Inte heller Spotify är så mycket i månaden, och Viaplay har bra barnprogram så den tickar vi också av. Samt tidningsprenumerationen! Helt plötsligt är vi uppe i nära 10 000 kr i årliga kostnader för några få tjänster.

Ger dessa tjänster dig mervärde och förgyller ditt liv kan det vara värt det, men för den ambitiöse som vill spara pengar, höja sin sparkvot och har andra mål i livet, ser du över detta och minimerar dessa kostnader.

Vi har precis sagt upp vår linjära tv-tjänst. Och vi saknar inte den det minsta. Vi kom fram till att vi tittade på vanlig TV i snitt 30 min/vecka och då var det jag som satt själv och kollade på nyheterna, något som finns på tv-kanalernas play-tjänster – gratis!

Så tjänsten sades upp samt vi sålde också vår tv-box, vilket gav 400kr, som går direkt in på ett separat konto för våra sidoinkomster.

Återkommande kostnad: 50 kr/mån
Total årlig besparing: 600 kr

Lämna en kommentar